Nurul Saleh Official Blog: Aku pelajar KUIS
Black Bow Tie

Sunday 14 December 2014

Aku pelajar KUIS

Assalamualaikum :) Alhamdulillah Nurul telah menjadi seorang pelajar semula. Kini, Nurul adalah seorang pelajar Ijazah Sarjana Muda Perakuanan di Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor. Kehidupan disini bnyk mengajar Nurul erti kesabaran. Menghadapi pelbagai kesukaran dari masuk sehinggalah hari ini. Hampir sebulan Nurul menjejakkan didunia baru, adalah sesuatu yang sangat berbeza dari dunia Nurul di KPTM. Ketenangan dan kedamaian serta kehidupan persahabatan yang boleh diibaratkan sebagai sebuah keluarga amat menambat hati Nurul.

Keakraban yang baru terjalin bersama mereka disini alhamdulillah telah membuahkan sebuah kenangan yang indah dan in shaa Allah ianya akan bertahan sehingga Nurul tamat pengajian disini. Dari mula jejakkan kaki disini, Nurul dijemput dengan senyuman oleh kakak-kakak senior yang digelar MPP dan TC. Disaat Nurul duduk ditempat pendaftaran, Nurul melihat sekeliling "Aku telah berada didalam sebuah tmpat asing yang tidak aku kenali sesiapa" Nurul mula sedar yang Nurul bukanlah ditakuk yang lama.

Ucapan salam dari seorang gadis beserta senyuman akhirnya telah memulakan satu perhubungan yang mesra. Kehadiran mereka rakan-rakan sebilikku yang tidak pernah Nurul kenal mahupun terserempak telah menimbulkan titik keserasian. Amirotul Nabila, Tuan Nurul Iman dan Lazuani merekalah peneman sepanjang Nurul disini. Alhamdulillah, mereka menerima Nurul seadanya.

Ya Khaliq, elakkan persengketaan antara kami sepanjang kami bersama.

Nurul mula tertarik dengan layanan kakak-kakak senior atau TC disini. Tidak lekang dari senyuman, kepenatan tidak mereka hiraukan. Majlis Taaruf telah mengajar Nurul pelbagai ragam insan-insan yang terpilih untuk menjadi pelajar disini. Yang buruk Nurul jadikan pengajaran, yang baik Nurul jadikan tauladan. Terima kasih kakak-kakak dan abang-abang kerana melayan dan menjaga kami dengan penuh tanggungjawab.

Telah masuk alam kuliah. Nurul takut jika kawan sekelas lain daripada dahulu. Namun, alhamdulillah walau hanya sehari perkenalan, Nurul mula tahu apa itu Kekeluargaan dalam Persahabatan. 

Aku bersyukur kepadaMu Ya Allah, telah Kau temukan aku bersama hamba-hambaMu yang baik. Kekalkan hubungan persahataban kami ini Ya Allah.

Sujud Syukur Nurul kepada Allah telah takdirkan kehidupan Nurul yang baru disini. Semoga Kau mudahkan segala urusan setiap HambaMU :') Ameen Ya Rabbal Al-Ameen....

No comments:

Post a Comment

Sexy Pink Heart - Busy